Thursday, July 9, 2009

Misi Bayar Hutang

Hari ini ada kelapangan sikit, jadi dengan perasaan yang penuh segan (cewah... hehehe) aku harus langsaikan hutang-hutang TAG yang tak terbayar sebelum ini. Harap adik-adikku sekalian berpuashati ya... maaflah lewat sikit. Bukan tak nak melayan, cuma tak ada kesempatan.

TAG PERTAMA - HAFIRDA AFIELA
Hutang tag pertama dari adik comei-putih-gebu iras aku... Hafirda! Bukan apa, dulu masa di ASK, ramai sangat tertukar panggil nama. Okey... ini dia tagnya...harta karun dan khazanah yang akak pikul hari-hari...

Inilah khazanah-khazanahnya... memang banyak barang. Faham-faham ajelah ek.

Nak tag siapa?
Tak ada siapa sebab kalau tag pun mesti dah basi. Lagipun otak beku, tak dapat nak berfungsi. Kalau sesiapa yang melintas blog aku ni, sudi-sudikanlah TAG diri sendiri. Banzai....!!!




TAG KEDUA - HANNY ESANDRA
Hutang tag kedua dari adik kecik manis tapi garang (kecik-kecik cili api gitu) Hanny... akak bayar ni, kalau ada lagi... jangan serik TAG lagi, ewah!





1. Copy badge untuk diletakkan diblog anda
~Beres bos~


2. Link @ ceritakan siapa yang memberi award ini
~Adik Hanny... budak paling sempoi, kelakar dan tegas. Calon isteri paling bagus... nasib baik aku tak ada adik lelaki atau abang, kalau tak dah lama suruh dorang kenen budak Hanny ni. Hihihi


3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda ditag)
Nak tanya sikit... kalau tag orang lain baru jawab, betul tak? Kalau tak nak tag orang lain, kena jawab jugak ke? Hehehehe...


~Sukar dijangka~
Orang yang cakap, aku tak pernah pulak rasa aku ni sukar dijangka.

~Terus terang~
Tak suka selindung. Kalau tak puas hati terus bagitahu, tapi kadang-kadang ada had juga sebab tahu orang yang mendengar akan jadi MENYAMPAH!

~Bagaikan kelapa~
Betul. Percayalah. Luar keras, isi dalam lembut. Orang tertentu saja yang tahu.

~Suka buat hal sendiri~
Kadang-kadang lebih suka menyendiri. Berkurung dalam bilik. Pakai headphone(sebab itulah telinga ni pekak... full volume!!!) menari, memekak sesorang tak siapa tahu. Kekadang aje umi datang ketuk pintu.

~Pantang nampak kertas dan pen/tangan tak boleh diam~
Yang ini semua orang tahu kot! Terutama masa di ASK dulu. Habis segala benda aku patahkan. Tak pun, aku menconteng buku-buku nota orang. Buku nota Fatimah selalu jadi mangsa.

~Suka baca~
Kadang-kadang tabiat ni tak elok. Macam, tengah memandu... aku suka baca segala papan tanda. Kalau suratkhabar, iklan-iklan pun aku habis baca. Opss.. novel lambat sikit sebab aku ni....

~Kedekut sangat!~
Susah benar nak keluarkan duit. Berhati-hati sangat. Tapi sanggup kumpul duit kalau sesuatu yang berhubung dengan minat aku. Apa minat aku ek?Ala, korang tahu, tak payahlah aku beritahu kat sini.

~Sayang budak-budak~
Pernah aku kena marah dengan mak orang sebab kacau anak dia. Terasa-rasa aku ni macam penculik budaklah pulak. Itulah yang aku tak sabar nak anak sendiri.

~Pemaaf/Pendendam~
Tak boleh nak komen yang ini. Ada masanya aku mudah maafkan orang. Tapi kalau menyentuh isu keluarga dan sentiviti orang yang aku sayang, aku berubah jadi pendendam.

~Susah nak tidur~
Penyakit agaknya. Sejak dari tingkatan 3 dulu, susah betul nak tidur. Dulu sibuk belajar, jadi sekarang ni terbawa-bawa pula dengan buat kerja. Ada hikmahnya tak boleh tidur malam ni. Ahakz...

4. Pilih 6 orang penerima award seterusnya & nyatakan nama mereka diblog -
semuanya dah dikebas Hanny untuk di Tag... jadi sesiapa saja yang melintas di sini, anda amat dialu-alukan untuk menjawab TAG ni...