Buat Kak Umaira dan adik manis Hanny

Dalam diam-diam, aku telah diserang hendap oleh dua orang sekaligus. Kak Umaira dan Hanny. Aku rasa, semua pun tahu yang aku memang suka terima Tag. Jadi, aku pun tak suka hutang lama-lama. Pada kak Umaira dan adik Hanny, terima kasih kerana sudi pilih Romibaiduri...



2) nyatakan 6 fakta menarik tentang pemberi award ini

Kak Umaira...
> antara penulis dan kenalan yang paling banyak beri nasihat paling bernas <
> tak pernah merendahkan orang lain... <
> antara isteri dan ibu yang berjaya <
> punyai anak-anak yang comel <
> kalau senyum memang manis <
> kakak yang sempoi <

Hanny Esandra
> budak yang happy go lucky... <
> kecik-kecik cili api... cubalah tengok kalau dia marah.... <
> suka sangat dengan froggy... <
> cekal dan tabah <
> berbakat besar dalam dunia penulisan <
> ambil berat... <

3) setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri
bab ni yang lemah sikit ni....
> periang... <
Tak suka terjun memikirkan masalah. Hidup ni singkat, jadi hadapi dengan senyuman.
> rajin .... rajin bercakap <
Sebelum kenal seseorang... aku ini antara orang yang paling berat mulut. Tapi bila dah kenal, aku orang yang paling susah nak tutup mulut. Pot pet pot pet 24 jam.
> suka kongsi masalah orang lain <
Aku tak suka tengok orang lain masam muka, atau bermuram seorang diri. Adakalanya perasaan sedih dan gelisah akan hilang kiranya diluahkan. Aku memang suka dengar luahan hati dan berkongsi cerita dengan sesiapa saja sebab suka dan duka itu perlu dikongsi. Barulah hidup ini lebih ceria.
> perahsia... <
Ironi, betul tak? Aku tak suka kongsi masalah dengan orang lain melainkan orang yang benar-benar rapat dengan aku dan orang-orang yang aku percaya.
> pemalu... <
Pada awak perkenalan saja.... lepas dah kenal, aku ok. Tapi masih ada juga perkara yang aku malu nak lakukan. Apa dia? Rahsia... hahaha
> pecinta...<
Aku mudah sayang dan mencintai apa sahaja yang memberi makna baru dalam hidup. Segala-gala yang disekelilingku dan memberi makna mendalam. Apa saja... termasuklah haiwan, kanak-kanak dan juga bakat seseorang.
> pemberontak... <
Tak nak cakap panjang tentang yang ini. Siapa yang kenal aku lebih tahu dengan sikap aku yang satu ni.
> pencari... <
Kebenaran, cinta dan apa sahaja yang boleh dicari. Aku tak suka dengar khabar buruk dan jika khabar buruk itu sampai ke pengetahuanku, aku akan cari kebenarannya terlebih dulu. Aku memegang satu prinsip, aku tak mahu makan apa saja disuapkan. Teliti dan kenali isinya lebih dulu supaya mudah untuk dihadamkan.
> pemaaf... <
Aku memang mudah memaafkan, dan sebab itu juga aku tak keberatan meminta maaf.


4) anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka
1 - Shana Zahar
(adik aku... saja nak bagi dia hutang banyak-banyak)
2 - Roydi Rokidy (
budak nakal yang berbakat besar)
3 - Jihadah (
wartawan berjaya)
4 - Hafirda
(Selalu diTag dia tapi tak berpeluang nak Tag dia)
5 - Rehal Nuharis
(Tegas... dan berani)
6 - Salwa
(Cekal dan tabah)
7 - Nurul Mardhiah
(lama tak dengar cerita)
8 - Man
(berbakat besar!)
Itu ajelah sebab memang dah pening nak ingat nama-nama lain.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku