Menjejaki Ramadhan...

Alhamdulillah, akhirnya berpeluang aku sekali lagi untuk mengecapi bulan Ramadhan yang akan menjelang esok hari. Insya-Allah. Bulan yang paling indah antara bulan-bulan yang lain. Bulan penuh kerahmatan.

Gambar yang diterima melalui e-mel berantai.

Namun, ada satu perkara yang aku kesalkan. Setiap kali bulan Ramadhan kunjung tiba, aku selalu saja dapat jemputan ke negara Jepun. Aduh! Kemeriahan dan keseronokkan Ramadhan acapkali lewat aku rasai. Tetapi tidak mengapa, tentu ada hikmah di sebaliknya. Jadi, aku akur dengan jemputan ke negara matahari terbit itu. Insya-Allah, aku pergi tak lama.


Kepada semua saudaraku, selamat menjalani ibadah puasa. Bersama-samalah kita merebut peluang yang ada sepanjang bulan mulia ini. Agar Ramadhan kali ini dapat mengajar kita umat Islam erti sebenar kesabaran, kesederhanaan dan ketakwaan.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku