Minta sedikit kekuatan...

Esok bakal menentukan segala. Tak tahu kenapa? Tiba-tiba aku rasa luluh. Ruang empat persegi terlalu menghimpit. Aku jadi takut. Hilang diri. Masihkah aku mampu bertentang mata dengan mereka-mereka? Juri yang sentiasa benar dan muktamad.

Ah, aku cuba persetankan semua dengan secangkir air putih. Tekak masih berduri. Lantai konkrit bagai retak dengan setiap langkahku yang tak terjejak. Sekali lagi aku ajukan... mampukah aku bertentang mata, meluahkan idea dan rasa di depan mereka?

Entahlah. Rasa ini mengembalikan jiwaku ke zaman ASWARA dulu. Bezanya, mereka bukan guru yang boleh bergurau senda. Mereka bukannya tahu gejolak di hati. Mereka tidak akan faham, pentingnya medan itu untuk aku. Dan aku juga.

Berilah aku sedikit kekuatan agar aku mampu melepasi hari esok.
Aku perlukan secebis ketenangan.
Aku ingin bernafas dan bebas.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku