Bisakah Terhapus Jejakmu?

Hari ini, bila aku sendiri di kamar ini. Terimbau kembali pada sebuah memori. Entah sampai bila akan terus menetap dalam ruang fikirku.

Hari ini, aku teringat kembali. Ketika kali terakhir damai itu aku rasakan antara aku dan dia. Bisakah senyumannya hilang dan lenyap seperti air hujan membasuh sisa dunia?

Hari ini, pesan Imaan terngiang-ngiang. Jangan padamkan kenangan itu, kerana kenangan itu satu anugerah yang tak terbeli.

Hari ini, bisakah aku mengerti... mengapa jejaknya masih tidak mampu terhapuskan?

Aku tak bisa melenyapkan jejakmu, juga tak bisa memadam kenangan bersamamu. Mungkin... tidak akan terjadi.

Aku tinggalkan hari ini dengan lagu yang sentiasa bertamu di ruang fikir setiap kali kenanganku datang bertandang.


Menghapus Jejakmu - Peter Pan

Terus melangkah melupakanmu
lelah hati perhatikan sikapmu
jalan pikiranmu buatku ragu
tak mungkin ini tetap bertahan

Perlahan mimpi terasa mengganggu
kucoba untuk terus menjauh
perlahan hatiku terbelenggu
kucoba untuk lanjutkan hidup

Engkau bukanlah segalaku
bukan tempat tuk hentikan langkahku
usai sudah semua berlalu
biar hujan menghapus jejakmu

Terus melangkah melupakanmu
lelah hati perhatikan sikapmu
jalan pikiranmu buatku ragu
tak mungkin ini tetap bertahan

Perlahan mimpi terasa mengganggu
kucoba untuk terus menjauh
perlahan hatiku terbelenggu
kucoba untuk lanjutkan hidup

lepaskanlah segalanya
lepaskanlah segalanya

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku