Kepala Pusing

Andai dipisah lagu dan irama
Lemah tiada berjiwa... hampa

Semalam, hari kemuncak industri muzik. Malam anugerah juara lagu. Barangkali, acara ini merupakan satu acara wajib yang tercatit dalam diari setiap insan, khususnya mereka yang bergelar insan seni.

Bohong kalau aku katakan, yang aku tidak berminat untuk ambil tahu perkembangan industri muzik tanah air. Tapi, aku tak nafikan juga yang aku lebih banyak cenderung menghabiskan masa meneliti perkembangan terbaru di Gaza. Sehinggakan ada yang memberi teguran ikhlas, "jangan asyik tengok luar, dalam negara sendiri pun dah banyak masalah. Cubalah buka mata dan telinga sikit!"

Itu yang aku lakukan malam semalam. Aku memakukan diri betul-betul di hadapan peti tv, sampaikan peluh Faizal Tahir dapat ku lihat titisnya menyentuh lantai pentas! Sepanjang persembahan, aku cuma boleh luahkan dalam dua perkataan. Kepala pusing. Kenapa kepala pusing? Biarlah aku sendiri yang fikirkan. Biarlah kepala aku seorang sahaja yang pusing, takut-takut nanti kalau aku kongsi bersama di sini, semua kepala jadi gasing.

Aku terkilan sikit...
Apa dah jadi dengan Spider sampai persembahan nampak mati dan tak bermaya?
Kenapa persembahan Faizal Tahir pula macam berat sebelah....?
Oh pusing-pusing.....
kepala pusing aku dibuatnya...

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku