Wednesday, January 14, 2009

Gaza perlu dihapuskan?

Kisah Nagazaki dan Heroshima akan berulang!
Niat Israel semakin jadi nyata... nyahkan Gaza dari muka bumi.
Bangsa laknat semakin berkuasa...
Angkuh menafikan ciptaan makhluk Allah
Kenapa kita perlu menyaksikan kejadian ini dari terus berlaku?
Mana PBB? OIC?
Mesyuarat sana sini tapi satu pun tak jadi
Hanya ketap bibir... terus memerhati!

Pagi tadi aku dikejutkan dengan laporan saudara seIslam yang tidak jemu melaporkan kejadian sebenar yang berlaku di Gaza. Palestine. Aku kagumi usahanya. Walaupun tiada siapa yang dapat membantu (yang ada bantu simpati dan tolong tengok aje!), dia tetap berharap agar ada pihak yang datang menghulurkan pertolongan... bukan sekadar bersimpati!

Semalam (Selasa) adalah hari ke-18 serangan ke atas Gaza oleh Israel seperti yang dilaporkan oleh Sameh dalam blognya.

Kematian yang dicatatkan adalah sebanyak 980 dan mereka yang tercedera pula sebanyak 4400! Jumlah ini pasti akan terus meningkat. Ya! Tambahan pula dengan kata-kata angkuh pemimpin Israel (seperti yang dinyatakan di dalam blog Sameh) "Gaza perlu dilenyapkan dari peta dunia melalui serangan nuklear sepertimana yang pernah dilakukan oleh Amerika terhadap Heroshima dan Nagazaki!"

Lihat betapa angkuhnya pemimpin Israel! Apa tidaknya? Dia seronok dalam usahanya 'membersihkan' Palestine dengan kehadiran umat Islam! Mungkin ada yang sedikit keliru jika dikatakan membersih di sini. Perkataan yang agak-agaknya universal (sebab ada orang memang enggan tahu walau pada dasarnya terlebih tahu maksud perkataan itu) iaitu 'cleansing ethnic'. Pernah satu ketika dahulu isu ini dibangkitkan di Malaysia.

Malaysia mengamalkan 'cleansing ethnic?' Siapalah yang haprak sangat sampai fikir macam tu? Aku tengok bangsa yang menuduh konon-kononnya Malaysia menjalankan pembersihan kaum ni sihat je. Malah ada juga yang tersenarai dalam sepuluh individu terkaya di Malaysia. Lagi bertambah takjubnya tuduhan itu bila ada antara mereka memegang jawatan dalam kabinet. Adakah itu yang dikatakan pembersihan kaum?

Fikirlah sendiri,
Ada akal guna... bukan ada akal simpan dalam peti sejuk
Mana tak beku kepala otak tu!


Kalau nak merasa sangat apa itu pembersihan kaum, pergilah ke Gaza tak pun ke India sendiri. Baru tahu apa itu maksud sebenar pembersihan kaum.