Sinis Isnin...

Sebagaimana kebiasaannya, Isnin hari paling 'moody'! Itu bukan aku yang cakap, orang terdahulu yang cakap. Sejak zaman sekolah, tak habis-habis ayat itu yang cikgu ucapkan di tapak perhimpunan tak kurang juga dalam kelas.

"Saya tahu, hari ini Isni... tapi kalau berdiri tu, tolonglah betul-betul!" - Di Tapak Perhimpunan

"Jangan buat muka sayu je, hantar kerja rumah sekarang! Buku laporan hujung minggu, dah isi? Hari ini kan hari Isnin, cepat hantar!" - Dalam Bilik Darjah.

Apa masalahnya dengan hari Isnin? Aku rasa biasa je. 

Disebabkan hari Isnin, pagi-pagi lagi aku dah keluar rumah. Tak nak sampai lewat ke tempat kerja. Kenapa keluar awal? Haih, ini kan hari Isnin. Orang ramai yang datang kerja. Masing-masing sibuk datang awal. Lainlah hari Jumaat. Ramai yang memonteng (cuti). Hehehe.

Memandangkan hari ini Isnin, sudah tentu jalan pun sesak. Sempatlah mata memandang ke kiri dan kanan. Asyik memandang, mata aku tertangkap pemandangan ini. Menarik sekali. Terlintas di minda tentang satu perkara. Hmm.

Kalian pula, bagaimana? Apa yang boleh kalian baca?

Terpenjara atau dipenjara? Hmm.
* adakalanya, gambar sudah mampu membikin cerita. Terpulang kepada mata yang memandang untuk menilai ke arah mana cerita bermula dan berakhir!

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku