Friday, April 5, 2013

Majlis Kesyukuran dan Cukur Jambul MyQasha; Mysarah & Firzudeen Aqasha

Satu-satunya perkara yang paling aku suka, menganjurkan acara keluarga. Kenapa? Waktu inilah dapat menguji kemahiran masing-masing (kami tiga beradik), sama ada kesabaran, pemikiran, idea dan macam-macam lagi. Kali ini pula, satu lagi acara keluarga berjaya dijalankan dengan gemilang! 

Yang Diraikan... Mysarah & Firzudeen Aqasha
Abah selalu kata, bilangan tidak penting selagi masing-masing tahu tanggungjawab dan saling berkerjasama. Dua perkara inilah yang abah sering ingatkan kepada tiga puterinya. Kini, ianya disebarkan pula kepada pasangan masing-masing dan insya-allah, kepada generasi yang seterusnya.

Disebabkan ia adalah acara untuk meraikan kedua ahli terbaru keluarga kami (Firzudeen Aqasha dan Mysarah) dan dalam masa yang sama, majlis kesyukuran, along telah menjadi pemikir dan perancang (seperti biasa) dan kami dua beradik yang lain, bertindak selaku penggerak. Persiapan telah pun dimulakan sejak berbulan-bulan. Rapi dan terperinci. Kali ini juga, kami lakukan tanpa perlu bertempik memanggil tenaga luar. Cukuplah dengan tenaga kerja sendiri. Biarpun ambil masa yang lama kerana yang penting; kerjasama! (Wah, macam pasukan Wonder Pet pulak)

Along dan Ayuz bersama-sama merancang, merangka tema dan aku pula bertindak selaku promosi (jemputan) dan petugas (di hari majlis berlangsung), manakala yang lain-lain memikul tugas sebagai penggerak. Alhamdulillah, persiapan berbulan-bulan (walaupun bukan sebesar majlis kahwin!), akhirnya majlis kesyukuran dan cukur jambul ini berkesudahan dengan jayanya.

Terima kasih kepada yang sudi hadir. Maaf kepada rakan-rakan kerana aku sengaja tidak menjemput ke majlis ini kerana khuatir tidak menang tangan. Ada satu perasaan kurang manis sekiranya kalian datang dan aku tidak dapat memberi layanan yang sepatutnya. Maaf sekali lagi, teman.

Kami sekeluarga ingin menyampaikan ucapan terima kasih kepada pihak yang terlibat terutama sekali kak Alis De' Alis Deco, untuk dekorasi buaian yang sungguh comel dengan tema "underwater fantasy", kak Wani D-Dreams Choco Fountain Delight untuk hidangan coklat, Kak Mah untuk hidangan yang sungguh lazat dan pastinya kumpulan Marhaban dengan nyanyian merdu juga menginsafkan. Insya-allah, di majlis akan datang kami akan menggunakan khidmat kalian. He he he.

Di sini, aku kongsikan sedikit gambar-gambar yang sepanjang majlis berlangsung. Mungkin, ada yang akan berminat dengan perkhidmatan cemerlang nama-nama yang disebut tadi. Tekan sahaja link, dan berurusan terus dengan mereka. Insya-allah, anda akan berpuashati seperti kami!

Lama tak asah skill..okey tak? Aku buat sendiri! Lalalala