Eksperimen

Ini bukan hobi terbaru. Kegilaan yang sudah lama ada tetapi tidak pernah dikongsi bersama. Kali ini, aku saja-saja nak letakkan dalam blog. Apa dia? Aku suka ambil gambar diri sendiri. Suka bereksperimen dengan sudut wajah. Adakalanya, sudut-sudut yang berlainan dapat beri impak yang lain. Entahlah. Aku tak tumpukan sangat pada hobiku yang satu ini. Seperti Ayuz, aku suka mengabadikan gambar. Semua jenis. Tidak kiralah pemandangan, haiwan atau apa juga. Janji, aku puas.

Terlalu banyak dalam simpanan dan ini antara yang sempat aku letak di sini. Eksperimen pada ekspresi dan sudut wajahku sendiri. Malangnya, aku ambil gambar-gambar ini dengan menggunakan kamera telefon bimbit. Kualitinya tak bagus. Apa-apa pun, aku suka. Suka lihat hasil yang terkadangnya memperlihatkan wajahku yang agak pelik. Hmmm.



































ingat lagi,
gambar ini diambil sebelum masuk tidur...

Aku kira, gambar-gambar ini dapat membuktikan beberapa perkara. Antaranya, mata aku tak sepet! Mungkin saiznya sahaja yang kecil sebab itu ramai salah faham dan mengatakan mata aku SEPET! Warna mata aku bukan HITAM. Bukan juga biru. Hahaha.

Ada orang kata aku gila, aku pula kata... mereka cemburu sebab lihat aku gembira. Tak begitu?

Satu lagi, perkara yang paling pasti. Pipi aku sentiasa tembam atau lebih tepat lagi, tak pernah kurus. Hahaha. Kalau pandai, cuba teka gambar mana satu paling baru?

*Bak kata Azwa semalam padaku, "muka kau dari zaman sekolah tak berubah. Kekal remaja!" Apa taknya? Tak pernah kurus, mana nak nampak tua! Hahaha.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku