Sesuatu Yang Ingin Aku Tinggalkan...


Bagaimana keadaannya apabila seseorang sudah tekad untuk meninggalkan sesuatu yang sudah sebati dalam diri?

Adakah ianya mudah, bagaikan meludah gula-gula getah setelah habis kemanisannya disedut?

Masalahnya, mampukah aku meninggalkan setelah hidup hampir 17 tahun dengannya?

Aduh, aku cuma perlukan kekuatan untuk meninggalkan ia terus dan menjadi seorang insan yang baru.

Aku harap, kali ini aku mampu meninggalkan ia untuk selama-lamanya. Aku sudah jemu dibelenggu masalah yang sama saban hari. Insya-allah. Aku boleh!

* Dan kepada sesuatu yang ingin aku tinggalkan, lepaskanlah aku dari cengkamanmu yang bisa menghanyutkan diriku....

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku