Friday, January 4, 2013

Di Bayang Awan & Most Wanted Track

Aku pelik, kenapa orang suka mencemuh apa yang kita suka? Padahal, apa yang disukai kita tak pernah pun mengganggu kehidupan mereka! Betul tak? Jadi, kenapa perlu nak menyibuk? Hahahaha. Ok, aku dah mula melalut. Mereng sekejap.

teringin sangat nak jerit!!!
Sebenarnya, hari ini minda tak tenang. Sakit tak tentu pasal. Nyut nyut. Jadi, melayanlah Youtube sebentar. Kebetulan semalam, terserempak dengan konsert Awie dan Ella di Istana Budaya. Tayangan Astro Best. Mencarilah aku hari ini untuk mendengar sepuas-puasnya. 

Wah, ramai yang komen macam-macam tentang Awie. Suara tak baguslah, dah pancitlah. Hmm, suara dia yang pecah, kau susah... kenapa? Tak cukup dengan itu, banyaklah pula komen tentang hal yang tak sangkut menyangkut. Aku tahu semua itu, tapi ia tak penting. Jujurnya, aku suka pada bakat yang dia ada. Tambah pula, lagu-lagu nyanyian Awie sangat senang didengar. Boleh layan. 

Kalau nak diikutkan, apa juga yang aku suka tak pernah tenang untuk diterima orang. Hah? Kebetulan. Aku juga minat Salman Khan. Lagi teruk komen orang tentang Salman. Senang cerita, aku rumuskan dalam bahasa yang mudah. Salman Khan versi Awie India. Awie pula versi Salman Khan Malaysia. Lantaklah apa yang orang nak cakap. Yang penting, aku tak kacau orang. 

Macam Awie, Salman pun pandai menyanyi. Bak kata Wajid, suara Salman ada irama! Wah wah wah... okeylah. Aku nak melayan dua lagu ini; Di Bayang Awan dan Most Wanted Track. Masing-masing dengan kekuatan suara yang tersendiri. Lagunya pun membawa lirik yang bermakna. Aku saja yang faham.


Bait lirik yang paling aku suka dalam lagu ni...

Aku... rela...
Diri dibasahi
Andainya warnamu suci
Aku... gentar...
Diri disumpahi
Dari bebanan kesilapan


Lagu ini pula, aku suka bahagian ini...

Main terikay senay se ..
Ek hoo si udti udti hai
Jis baat ka darr tha
Jis baat ka darr tha
Wohi baat ..
Teri yaadein teri yaadein
Teri yaadein teri yaadein
Teri yaad satati hai
O teri yaad satati hai
(tak faham? BAGUS!)

Macam mana pun orang benci Awie dan Salman,dua-duanya aku minat! Awie sebab suaranya. Salman Khan? Hehehe, aku saja yang tahu. Lalalala.. 

* maaflah kalau terkasar bahasa. OTAK TAK CENTER!