Wednesday, April 27, 2011

Kuasa Sebatang Pena!






Sedang mencari-cari informasi sebagai bahan untuk artikel seterusnya, aku bertemu dengan iklan ini. Hahaha. Adakah alasan itu cukup kuat dan logik? Sukahatilah apa yang kalian fikirkan. Aku tahu, apa yang benar. Lalalala...

Memanglah aku suka dengan pelakon yang ada dalam iklan ini. Namun, ini kali pertama aku tercuit untuk berkongsi iklannya di sini. Kalau alasan ini juga tak cukup kuat. Lantaklah! Bagi aku, idea yang diketengahkan dalam iklan ini cukup kuat. Ya, itulah tugas orang yang menulis. Ditambah pula dengan garapan pengarah, terhasillah iklan sebegini. Aku tahulah betapa susahnya nak cari idea, kadang-kadang fikir sampai terbalik kepala ke bawah, kaki ke atas pun tak tentu lagi idea yang difikirkan itu orang nak pakai!

Cuba hayati iklan ini dari pelbagai lapisan (bukan satu lapisan sahaja ya). Kalaulah dunia bisa dikawal hanya dengan sebatang pen. Pen? Sebatang pen boleh menggulingkan sebuah dinasti. Sebatang pun boleh membina sebuah empayar. Pen? Hanya orang yang menghargai tahu, apa itu nilai sebatang pen! Mata pen seakan mata pedang. Kalau pandai guna, bergegar satu dunia. Betul tak?

* aku bukan nak mendewakan orang dalam iklan ini. Sebaliknya, aku suka idea yang digarap PENULIS dan pengarahnya.