Pernah Ada Rasa Cinta....

Kalau tak silap, semalam aku dengar lagu Tinggal Kenangan versi wanita. Masa itu, aku tak berapa nak layan sebab aku dah pernah dengar lagu yang sama tapi versi Saleem. Bila lama-lama, tercuit juga emosi dalam diri. Tak tahu kenapa? Tapi seakan ada sesuatu dalam nada penyanyi ini.

Jadi, disebab mahukan kepastian, aku merisiklah lagu ini di carian google. Macam-macam maklumat yang aku terima. Lagu ini dah banyak kali dinyanyikan. Namun tak siapa yang berani membuat kenyataan rasmi.

Ada yang kata Ega, ada juga kata Geby dan kumpulan Caramel. Apa pun juga kisah disebalik lagu ini, aku hanya mementingkan alunan melodi yang selari dengan susunan lirik yang mantap. Sedikit sebanyak buat aku merangkak dan kembali mengimbas sebuah kenangan.

Kepada sesiapa nak mendengar lagu ini, klik saja di sini.



Jauh Tinggal Kenangan

Pernah ada rasa cinta antara kita
kini tinggal kenangan
ingin kulupakan semua tentang dirimu
namun tak lagi kan seperti dirimu

oh bintangku
jauh kau pergi meninggalkan diriku
disini aku merindukan dirimu
kini kucoba mencari penggantimu
namun tak lagi kan seperti dirimu

oh kekasih
jauh kau pergi meninggalkan diriku
disini aku merindukan dirimu
kini kucoba mencari penggantimu
namun tak lagi kan seperti dirimu

oh kekasih
pernah ada rasa cinta antara kita
kini tinggal kenangan
ingin kulupakan semua tentang dirimu
namun tak lagi kan seperti dirimu

oh bintangku
jauh kau pergi meninggalkan diriku
disini aku merindukan dirimu
kini kucoba mencari penggantimu
namun tak lagi kan seperti dirimu

oh kekasih


Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku