Yang Pergi Biarkan Pergi...

Empat hari aku tak dengar berita dari Imaan.
Tak tahu apa sebabnya, tapi semua e-mail dan sms tak berjawab.
Risau juga dibuatnya... paling lama kami tak berhubung pun tiga hari.

Pagi tadi, bila buka e-mail... aku dapat khabar yang agak berat untuk aku baca.
Rupa-rupanya, Imaan baru sahaja menghadapi sebuah kematian.
Tiada kata yang dapat aku sampaikan untuk mengurangkan beban kesakitannya.

Bait-bait ayat dalam e-mailnya pun sudah jelas untuk aku fahami.
Luka dan duka itu teramat dalam.

Imaan...
Salah kiranya aku katakan aku memahami perasaanmu ketika ini...
Bongkak pula andai aku katakan yang pergi biarkan pergi...
kerana aku sendiri tidak pasti apa yang bakal terjadi pada diri sendiri
andai kematian itu ditempah pada mereka yang aku sayangi!
Namun apa yang pasti...
Mati itu adalah hakiki...

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku