Kuasa Sepuluh


Belek-belek google,
Terbaca berita ni...
Reda seketika rasa panas hati aku pada musang yang tak berjanggut
tapi berkaki dua dan tingginya serendah aku....
Ala... musang yang bagi aku kepala rimau...
rimau yang bisu tu...
esok lusa mungkin baru ada suara untuk sergah si tikus
dalam longkang depan pejabat aku ni...

Lama juga aku tunggu...
akhirnya rancangan 'game show' popular ni akan menjengah ke kaca tv...
mana ada tayang kat tv Malaysia...
pengacaranya bukan Dato' Shahrukh Khan...
Apa-apa pun... aku memang tak sabar
rancangan untuk orang-orang biasa dan kebanyakkan...
tak perlu otak atau 'dressing' cantik-cantik...
yang penting...keyakinan!

Dah tak dapat tengok kat tv...
aku curi-curi tengok kat youtube...
kehkehkeh....


Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku