Aku ingin rehat!!!

Kadang-kadang aku amat letih. Penat asyik ingin menjaga hati yang lain sedangkan hati sendiri senantiasa digoreng hingga hangus! Kalau boleh, mahu saja aku kembali ke zaman GILA, zaman remaja dulu. Buat sesuka hati tanpa mengira perasaan orang lain. Ya, aku mahu menjadi diri aku yang dulu. Lepas perangai, cakap pun lepas. Terpulanglah pada sesiapa, nak terasa atau tidak.

Namun begitu, aku ingat pesan Along dan akan sentiasa cuba mematuhi pesanan itu.

"Kau dah dewasa, bukan budak-budak lagi. Sepatutnya bila kau dah mencecah umur 25 tahun, darah panas kau berkurang dan kau perlu banyak gunakan otak... bukan baran semata-mata"

Benar kata-kata Along, tetapi kalau asyik sabar dan membiarkan diri dijeruk rasa... aku tak rasa mampu bertahan. Sesungguhnya, aku letih dan penat. Aku ingin rehat dari menjadi seseorang yang terlalu diplomatik!

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku