Terima kasih sahabat-sahabatku …


Cinta datang dan pergi...
Sahabat datang dan bersemadi di hati

Tidak semua orang di dunia ini bertuah untuk memiliki insan yang benar-benar memahami, menyayangi dan yang paling utama sedia menerima segala kelemahan dan keburukan yang ada pada diri kita. Sahabat, adalah harta dan pencapaian terbesar bagi setiap individu. Harta, boleh kita cari. Sahabat, tak tentu lagi dalam seribu ada seorang yang boleh kita anggap sebagai sahabat.

Bila ketawa kita ramai kawan, bila menangis tak seorang pun nak ambil tahu. Kata-kata itu ada benarnya. Alhamdulillah, aku telah memiliki ‘harta’ itu. Bukan seorang atau dua, tapi lebih dari itu. Aku bernasib baik. Ke mana saja aku pergi, aku sentiasa dikelilingi dengan kasih sayang. Kasih sayang keluarga, umi, abah, along dan adik tunggalku, Ayuz (Shana). Dalam keluarga, aku dianggap seperti anak bongsu. Kelakar, bukan? Aku berharap semoga harta yang satu ini tidak akan hilang dan sentiasa bersamaku.



Siapa sangka, orang yang pernah menjadi tempat aku cari gaduh ketika di sekolah rendah dulu, pada hari ini menjadi insan yang paling setia bersamaku? Norayshah Tahar(Ayshah). Pada dia aku sandarkan gelaran sahabat sejatiku. Biarlah buruknya aku pada pandangan orang, dia tetap ada bersamaku. Harvinder Kaur Gill(Diya), pernah ada perselisihan antara kami. Pergaduhan itu perlu. Apa juga masalah yang aku hadapi, Harvinder adalah antara orang yang selalu beri semangat kepadaku. Bilangan sahabatku bertambah lagi. Fatimah Sri Anas Putri(Tim) dan Nurjihadah Bahar(Ji). Biarpun usia mereka jauh lebih muda dariku, tapi pemikiran mereka ada kalanya menjangkaui pemikiranku sendiri. Mereka adalah hadiah dan anugerah terindah yang aku miliki ketika di ASK. Diharapkan, ASK juga bukan tempat untuk kami bertiga ucapkan Selamat Tinggal.


Aku tidak bisa melupakan saat-saat manis dan juga segala suka-duka yang ditempuhi bersama-sama. Dengan kalian, aku tidak pernah menangis sendiri. Biarlah orang mentertawakan kegilaan ketika kita bersama-sama. Terima kasih, sahabat-sahabatku. Insya-Allah, aku akan bersama kalian sepertimana kamu sentiasa ada untukku.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku