Di Kampung Pengantin... 30 Julai!

Wah, pasti ada yang agak terkejut apabila melihat tajuk entri kali ini. Apa pula si Minah seorang ini buat di Kampung Pengantin? Hai, kalau dah namanya pun 'Kampung Pengantin', sudah tentulah ia tentang majlis meraikan kemeriahan dan mendoakan perkara yang baik-baik sahaja. Bersesuaianlah dengan lokasinya, betul tak?

Laluan karpet merah, bagai Puteri Diana pula? Hahaha
Memang betullah tu. Sepatutnya inilah lokasi yang sangat sesuai untuk majlis resepsi perkahwinan diadakan. Kalau mengikutkan perancangan, ini jugalah antara lokasi yang pernah tersenarai untuk majlis resepsi perkahwinan aku! Hmm. Namun begitu, entri ini tidak ada kena mengena dengan majlis resepsi sesiapa melainkan inilah tempat di mana kami sekeluarga iftar bersama-sama. Hahaha... terkejut tak?

Pemandangan yang indah...
Isi dalam Kmpung Pengantin
Sangat luas...
Majlis berbuka puasa (iftar) ini diadakan pada bulan Ramadan yang lalu. Bukan aku sengaja mahu mengisikannya sekarang. Kalau diikutkan, aku memang tidak mahu mengisi gambar-gambar ketika ifter tempoh hari di sini. Satunya; aku dah pernah berjanji pada seseorang yang tidak akan muatnaik gambar aku di mana-mana dan keduanya; berat badan aku bertambah. Lihat sahaja pipi yang kian menggebu dalam gambar-gambar di bawah. (Sayangnya, tidak banyak gambar yang diambil kerana masing-masing lebih memberikan tumpuan terhadap hidangan makanan. Maklumlah, lapar!!! Hehehe)

Miqhail, sempat main-main mata! Along teruskan meneguk air...
Mierza, sentiasa tekun dengan makanannya...
Aik, pose aje? Tak makanke?
Dan dia tersedar....
"Edap" - Mierza!
Eh, tapi itu dulu. Sekarang alhamdulillah, sudah ada penurunan. Terima kasih kepada jurulatih persendirian yang berkongsi tips-tips untuk senaman yang sihat. Agak seksa juga, setiap hari perlu menjalani senaman berat; 160 kali crunches dan 50 push ups. Hehehe... percayalah, sangat berbaloi! Tambah dia lagi, agen turun berat badan di pasaran memang memberikan hasil yang pantas tetapi tidak selamat. Senang turun, senang juga naik semula. Lebih elok, amalkan diet seimbang dan senaman berat, walaupun lebih lama tetapi hasilnya insya-allah, berkekalan (selagi sentiasa mengamalkannya)

Tak percaya? Bulat sungguh pipi-pipi kami - Abah, umi, Mysarah & aku
Famili 'photogenic'
Antara tetamu yang hadir...
Baiklah, kembali semula kepada kisah iftar di Kampung Pengantin. Sebagaimana berbaloinya senaman berat tadi, Kampung Pengantin ini juga sangat berbaloi sebagai destinasi berbuka puasa. Pelbagai kemudahan disediakan termasuklah tempat parkir kereta, gerai-gerai makanan dan pakaian serta hidangan yang cukup menyelerakan. Apa-apapun, destinasi atau lokasi bukanlah perkara penting sebaliknya, menikmati suasana berbuka puasa bersama-sama keluarga adalah yang paling indah. Tidak kiralah di mana juga tempatnya. Setuju?

* kepada sesiapa yang berminat untuk menggunakan perkhidmatan Kampung Pengantin, sangat dialu-alukan. Secara jujurnya, ia memang sangat sesuai tetapi bagi aku pula, cukuplah sekadar tempat makan-makan kerana aku sudah ada pilihan sendiri untuk memgadakan majlis resepsi kelak. Nak tahu di mana? Tunggu... HAHAHAHA.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku