Kisah Kau dan Aku, mustahil!

Beberapa hari ini, aku dilanda virus. Dihinggap satu virus yang tidak boleh dihilangkan dengan mudah. Virus itu sudah pun merebak dan meresap terus ke dalam hati dan berselirat ke seluruh jantung.

Angau! Hahaha.

Virus ini memang seringkali melanda aku. Angau bukan kepada manusia ya, sebab peringkat angau kepada manusia tidak lagi sesuai untuk orang seusia aku dan aku lebih senang angau kepada perkara yang boleh aku miliki tanpa memiliki tetapi menikmati!

Sebuah lagu membuatkan aku angau. Boleh dikatakan, kisah yang ditulis pada lagu itu amat tepat dengan kisah aku. Kisah kau dan aku. Kisah yang mustahil. Bertemankan lagu ini, aku dapat menghasilkan sebuah karya lengkap. Emosi yang terlukis di dalam lagu ini menjerut segala emosi sehingga aku berjaya melengkapkan satu kisah.

Sepanjang malam, aku ditemankan dengan lagu ini yang memandu aku ke satu destinasi yang tidak pernah terbayangkan. Lembah emosi yang paling dalam. Terima kasih, Rahat. Terima kasih, Shreya. Alunan suara kalian, buat hati aku menangis, Menangis untuk lebih mendalami emosi yang ingin aku lukiskan kepada watak-watak yang dihidupkan aku.

Lagu apa yang aku maksudkan? Hehehe. Bukan sekarang. Insya-allah, bila masanya sesuai akan aku kongsikan di sini.

Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku