Dikehendaki Aku...

Hari ini, aku tanamkan sesuatu dalam otak. Yang terbaik! Hanya yang terbaik. Aku tidak akan terima apa-apa selain itu. Aku hanya ada diri sendiri untuk dipersalahkan kerana semuanya berada di dalam kepala, minda dan jiwa. Menanti saat untuk ditumpahkan.

Semoga hati tidak akan lumpuh dipertengahan. Ini bukan lagi masa untuk bermain-main. Takdir di dalam tangan, sedia untuk dipilih dan pilihan hanya ada pada aku. Bukan pada orang lain. Sekarang bukan masa untuk memperlekehkan anugerah yang dipinjamkan. Sebaliknya, menggunakannya sebaik mungkin. Bukan ke jalan yang penuh kealpaan tetapi membina kesedaran. Insya-allah. Niat aku tiada lain dan niat itu hanya Dia tahu.

Aku tidak ada sesiapa untuk dipersalahkan, dan bahu ini kian membeban. Bebanan yang amat aku syukuri. Syukur kerana aku tahu, Allah telah membentangkan jalan seluas-luasnya. Hanya perlukan kecekalan. Keterbukaan minda kepada setiap zarah buah fikiran yang bakal menerjah. Ya! Semua itu mencetuskan rangsangan untuk berfikir. Terima dengan positif, nescaya apa yang dihasilkan, membawa kebaikan. Insya-allah. Amin.

* Ada sesiapa pernah nampak adik ni? Aku gelarkan dia sebagai Soraya! Dia adalah Soraya di mataku. Hanya dia Soraya di mataku sekarang. Alangkah bertuahnya kalaulah ini Soraya.





Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku