Thursday, May 19, 2011

Par-pari kecilku... Miqhail Mierza

Merekalah penghibur nombor satu di hatiku. Lebih lawak berbanding Jozan. Lebih lucu berbanding Jambu. Siapa lagi kalau bukan anak-anak Along yang anak-anak buahku. Miqhail dan Mierza. Entri kali ini, aku sengaja khaskan untuk mereka berdua. Gelagat mereka cukup buatkan aku terhibur. Tangisan mereka pula mampu menggegarkan Park Avenue, Bandar Tasik Puteri. Namun, tanpa gelak dan tangis mereka, hari rasa sunyi. Hehehe. Biarlah mereka berlasak kerana itulah lumrah dunia kanak-kanak.


sayang... Miqhail cium adiknya
(hobi baru Miqhail...cium kepala Mierza)



isi minyak dulu...


Comel tak...?


entah apa-apalah yang dia buat tu?


budak lelaki, pandai-pandai sendiri memanjat...
(takde pokok, kerusi pun jadi!)



ini memang kepakaran Miqhail...
bermalas-malasan


kalau tak bergaya, tak sah!


marah sangatlah tu!


si adik...muka baik


sopan orangnya...



tak suka kacau orang...


tapi... seorang abang sahaja yang mengetahui


Mierza...lebih nakal. Hahaha.
(Tengoklah senyuman dia tu!)


* Seronok tengok gelagat budak-budak ni. Kalau ada orang cakap, aku tak berhajat nak anak sendiri... meh sini, aku bagi tinju percuma. Nak gaya Mike Tyson ke Mohamad Ali?