selamat ulangtahun...

Dia jauh...
Tak pernah bertemu tapi selalu hadir...
Dia ikon...
Hanya bagi mereka yang tahu menghargainya...

Hari ini, 27 Disember. Hari ulangtahun seorang insan yang selalu dikaitkan dengan segala kontroversi. Namanya saja mampu membuatkan akhbar-akhbar picisan terjual. Mungkin pada pandangan kasar, masyarakat hanya nampak dia sebagai seorang lelaki yang mempunyai tubuh badan ala-ala Slyverster Stallone dan memakai tag lelaki Playboy. Di sebalik lelaki yang bertubuh agak ke'Rambo'an ini, terselindung sekeping hati yang penyayang dan sensitif. Ya, dialah Salman Khan.

Aku pun tak tahu, kenapa aku luangkan masa aku yang suntuk ni semata-mata nak menaip tentang 'lelaki Rambo' ni. Pedulikan je. Tak penting pun, dan tak akan ada sesiapa yang kisah...

Abdul Rashid Salim Salman Khan. Terlalu banyak perkara yang aku belajar dari kau. Nak hidup di tengah-tengah kelompok orang gasar sepertimana yang kau lalui di sana memang susah. Tambah pula bilamana ada kawan yang tikam kawan (tak mati.... tapi lebih teruk dari perasaan orang kena bunuh!) Apa-apalah. Selamat Hari Lahir.... dan umur tu hanyalah sekadar nombor. Teruskan berkarya. Aku sedang menunggu dengan sabar karya keduanya Veer selepas Baaghi. Harapnya cerita tu dapat memenuhi expectation aku.


Popular Posts

Karyaku

Karyaku
Peristiwa Malam (Cerpen)

Kasih Di Hujung Nafas (Cerpen)

Fajar Pakeer

Fajar Pakeer
Rindu Pada Matahari (Novel)

Hatimu Hatiku Jadi Satu (Mini Novella)

Ada Yang Lain (Dwilogi)

RTM

RTM
Yang Terindah

Arah Lain Ke Syurga

Magic Bean

Magic Bean
Sayang Kita Sampai Bila Bila

Kau Simfoni Hatiku