Thursday, December 6, 2012

Senyum senyum senyum

Banyak perkara yang boleh buat kita tersenyum. Setiap senyuman membawa makna yang berbeza-beza. Susah untuk aku takrifkan maksud setiap satu-satu senyuman. Namun, aku jelas faham dengan senyuman yang sedang terukir di bibir ketika ini. 

Sepanjang hari bergaduh dengan cik Monitor. Bertambah sakit apabila encik Medula tidak mahu bekerjasama. Jadi, dalam keadaan tegang begini (konflik dan perang dingin Monitor dan Medula), aku jadi mangsa!

Cara mudah untuk menghadapi konflik ini (yang sememangnya berkait sangat rapat dengan aku) jejari sepakat mencari-cari juadah hiburan. Memujuk Monitor dan Medula untuk berbaik seterusnya, tugasan dapat diselesaikan seperti biasa. Kalau boleh, lebih pantas. Maklumlah, kerja semakin bertimbun. Terima kasih di atas sambutan pembaca. Majalah apa? Sssshhhh. Cari sendiri. Aku tak suka tumpang nama! Hahaha. (Perasan).

Animasi dari kartun 'troll' ada masanya boleh buat aku senak, menahan gelak. Haih, agak-agaklah. Mustahil boleh gelak sakan dalam pejabat. Kerja gila namanya tu!

Ada jugak ayah macam ni?
Haru-biru kalau mak macam ni!
Tutup aurat ya!
Itu dah memang WAJIB nikah!
Do the right thing! Yes!!!
Nombor? Musuh ketat aku!
Erk, mengamuk Belieber nanti ni
Hahaha... ekspresi yang tepat?
Ya! Akulah orangnya tu...hehehe
Banyak jugalah perkara yang mampu buat aku tersenyum sendiri selain membaca kartun troll. Antaranya, dua lagu yang baru aku tahu kewujudannya. Maaflah, aku sangat ketinggalan. Hahaha. 

Aku tersenyum mendengar dua lagu ini kerana liriknya. Sangat secocok dengan diri aku. Lagu apa?


Raabta... paling aku suka, bait-bait lirik di bawah ini. Kalau tak faham, bagus! Hahaha.

Kehte hain khuda ne is jahan mein sabhi ke liye
Kisi na kisi ko hai banaya har kisi ke liye
Tera milna hai us rab ka ishara maano
Mujhko banaya tere jaise hi kisi ke liye

Satu lagi, Jaanatein.

 

Kalau untuk lagu ini, bait-bait berikut jadi kegemaranku...

Tere hi liye tujhse hoon judaa,
Jannatein kahan bin hue fanaa.

Aku sanggup kongsikan maksudnya, mungkin kalian akan faham alasan yang membuatkan aku suka mendengar lagu ini. Hmm.

Aku berpisah denganmu demi keranamu,
(kerana) tidak akan ada syurga tanpa kemusnahan...

Namun, benda yang betul-betul buat aku tersenyum lebar sampai tak terkawal lagi, bila menonton video parodi 'Gangnam Style' versi Salman Khan! Hahaha. Aku suka tengok berulang-ulang kali, berbanding video asal Gangnam Style, kerana wanita-wanita dalam video ini taklah dijatuhkan martabatnya macam -------! Faham-fahamlah. Sampai bila nak biarkan wanita dieksploitasi untuk jadi bahan gelak? Kalau atas nama hiburan, takkanlah sampai begitu wanita dijatuhkan. Eh, tiba-tiba bertukar serius pulak? Hahahaha.

Jom, jenguk video parodi "Karle Dabangg Style"!

Oh, lupa. Kalian tak faham maksud lagu ni kan?

* sesekali bersantai tapi jangan sampai larut. Tambah pula masa tengah kerja! Hancur!!! Lara. Hahaha.