Friday, December 17, 2010

Hurul Ain dan Wildan...

Jika Hurul Ain (bidadari) itu untuk lelaki soleh di syurga, Wildan pula adalah bidadara buat wanita solehah di syurga. Wallahualam.

Allah Maha Adil menyediakan bidadari untuk para lelaki soleh. Begitu juga untuk wanita solehah (sudah bersuami atau tiada jodoh di dunia). Firman Allah s.w.t.,“Mereka dikelilingi pemuda-pemuda yang tetap muda, dengan membawa gelas, cerek dan piala berisi minuman yang diambil dari air yang mengalir.” Surah al-Waqiah: 17-18.

Niat di hati mahu berkongsi lagu nyanyian kumpulan Mestica, Hurul Ain. Mungkin bukan rezeki kerana link embed youtube tidak berfungsi dan tidak mahu bekerjasama dengan blog aku. Sesiapa yang mahu mendengar lagunya (dan aku yakin ramai sudah dengar) tekan sahaja di sini. Dek kerana terkesan dengan liriknya, aku pahatkan di dada blog ini untuk tatapan bersama.

Lagu : Hurul Ain
Nyanyian : Mestica


Sinar matamu Hurun Ain
Menerbitkan cinta
Adakah dapat bersama
Bahagia di syurga

Sinar cahaya matanya
Terbitkan rasa cinta
Tidak yang terhina
Berada di sampingnya

Layakkah diri ini
Bersama bersemadi
Menikmati alam syurga
Tanpa rasa duka

Telah taatkah jiwa
Yang berikrar setia
Menyempurnakan janji
Dimeterai di azali

Diumpama kejora
Cemerlangnya cahaya
Seluruh keindahan
Dilimpahkan Tuhan

Kaulah bidadari
Yang setia menanti
Hamba pilihan Ilahi
Di alam abadi

Saratnya khilaf diri
Rapuhnya hati ini
Mungkinkah akan tersisih
Dari yang terpilih

Layakkah diri ini
Bersama bersemadi
Nikmati alam syurga
Tanpa ada rasa duka


* Sesungguhnya, keindahan di syurga tiada tandingannya. Siapa yang tidak mendambakan syurga? Siapa pula yang idamkan neraka? Tidak salah mengimpikan syurga jika disusuli dengan usaha dan ibadat. Tanpa pernah menyimpan curiga terhadap kuasaNya, Yang Maha Adil, Maha Berkuasa dan Maha Bijaksana. Allahu Akhbar!