Tuesday, January 14, 2014

Ulangtahun Abah di D'Manggis

Kalau tidak makan angin, aktiviti keluarga kami semestinya makan-makan. Mungkin atau sememangnya disebabkan itulah, ramai diantara kami ini mengalami kesukaran untuk menurunkan berat badan. Khususnya, akulah!

Sepatutnya, entri ini sudah lama di isi tapi taklah lama sangat. Baru 2-3 minggu (sangat susah nak sudahkan blog bila ada yang memantau, khususnya sedap mengunyah belakang cuping telinga! Hah, yang aku maksudkan Along aku! Kehkehkeh). Baiklah, berbalik kepada tujuan entri ini ditulis (atau secara praktikalnya, ditaip) setiap kali menjelang hujung tahun, kami sekeluarga akan meraikan hari ulangtahun kelahiran abah. Untungnya mereka yang dilahirkan hujung tahun, tak merasa usia tua tak seperti mereka yang lahir bulan Januari. Akulah tu.

Kali ini, Along telah memilih destinasi baru sebagai tempat kami berkumpul dan temanya pula adalah makanan laut! Hahaha. Taklah. Tapi makanan steamboat! Apabila bercakap tentang steamboat, memang inilah yang menjadi pilihan kami. Yeah, bebas memilih makanan mengikut kehendak masing-masing. Oh ya, lupa pula nak beritahu, nama restoran pilihan kali ini. D'Manggis. Tak jauh dari rumah kami di Bandar Tasik Puteri; Kuang. Kuang ya, bukan Kluang!

Boleh dikatakan, sambutan kali ini agak santai. Bertepatan dengan orang yang diraikan. Abah. Seorang yang sangat santai. Jadi, tak perlulah bercerita banyak dan bolehlah lihat sendiri cara kami sekeluarga meraikan ulangtahun abah di D'Manggis ini.

* walaupun acara kami sekeluarga bergeser dengan sambutan Hari Keluarga PDRM, itu tidak menjadi masalah tetapi lebih meriah. Tambahan pula apabila tiba waktu menyanyikan lagu "Happy Birthday", ramai yang memberi respon dan bertepuk tangan bersama-sama. Ah, terima kasih semuanya. Khususnya untuk Miqhail, pemimpin 'okestra' nyanyian "Happy Birthday" untuk atuk kesayangannya!