Monday, September 5, 2011

Keluarga adalah segalanya!




Lazimnya, setiap kali muncul Hari Raya, aktiviti aku sekeluarga sejurus sahaja selesai solat dan bermaaf-maafan, akan bergeraklah kami ke kedai gambar untuk merakamkan gambar keluarga. Memandangkan tahun ini, bilangan ahli tidak mencukupi, maka kami menangguhkan sesi tersebut ke hari yang lain.

Apa yang seronoknya merakamkan gambar keluarga ini? Entahlah, tapi memang itulah yang dilakukan setiap kali tiba raya. Mungkin moodnya berbeza berbanding hari-hari lain. Tambahan pula, kali ini gambar keluarga ada penambahan ahli. Mierza dan Firdaus.

Jujurnya, bukan senang nak melayan kerenah 9 orang dalam satu-satu masa. Ada yang tak suka senyum, ada yang tak suka bergambar dan ada juga yang perengus. Hah, itu memang perangai budak-budak, Miqhail dan Mierza. Bila seorang dah senyum, seorang lagi bertempiaran lari. Bila seorang dah buat gaya, seorang merengek nak botol susu. Adeih!

Apa-apa pun, sesi yang hampir memakan masa selama 1 jam ini berjaya juga merakam saat-saat menarik. Bak kata orang, sekeping gambar, seribu cerita. Hehehe.


Bermulanya di sini...